Vážení hosté, v této osvícené době, kdy se nám může zdát, že volby slouží stále více pouze jako prostředek pro získání pro někoho tolik potřebné imunity, se nás redaktor ČT zeptal co připravujeme pro volby a čím chceme voliče překvapit. Na to konto jsme si pro sebe položili otázku, zda se ještě vůbec dá náš volič […]
Vážení hosté,
v této osvícené době, kdy se nám může zdát, že volby slouží stále více pouze jako prostředek pro získání pro někoho tolik potřebné imunity, se nás redaktor ČT zeptal co připravujeme pro volby a čím chceme voliče překvapit. Na to konto jsme si pro sebe položili otázku, zda se ještě vůbec dá náš volič něčím překvapit. Největším překvapením pro voliče bude, když ho ničím v předvolební kampani překvapovat nebudeme, zejména ne tím, že jsme vlastně úplně jiní než si doposud myslel, a že se budeme chovat jinak než jsme se doposud chovali.
On vlastně ani výběr našich kandidátů nezávislých na jakékoliv straně něco podobného neumožňuje.
Je sice pravda, že u nás ještě existuje politik, pro kterého je když to řeknu slušně nepřijatelné, aby evropské funkce zastávali lidé bezpartijní, neboť prý jsou , pro něj, politicky nečitelní. Doufejme, že se tento názor spolu se svým propagátorem již brzy ocitne na smetišti dějin, neboť naopak takový politicky nečitelný člověk, který své názory a postoje prezentuje celým svým životem, je ve své podstatě daleko čitelnější a přijatelnější než sice politicky čitelný avšak lidsky darebný člověk.
Naši kandidáti, kteří se Vám za chvíli představí a kterým poté budete-li mít zájem můžete položit otázky patří do Evropy i kdyby žádný „proces evropské integrace“ nenastal. Na rozdíl od koryfejů komunistické éry, se nikdy nezpronevěřili ani svému národu ani evropským ideálům. Dva z nich poznali život na Západě jako emigranti z donucení, další jako překladatel z francouzštiny a básník, čtvrtý jako uznávaný sochař a profesor UMPRUM. Jejich pohled na Evropu se poněkud liší od vidění svátečního návštěvníka Vídeňské opery nebo Louvru. Jejich sepětí se Západem je nikdy nepřipravilo o jejich češství, ba právě naopak, oni své češství předávají i těm, kteří vše na Východě považují za zpozdilé.